مطالعات فرهنگی و رسانه ایران

این تارنما به آخرین مباحث حوزه مطالعات فرهنگی و رسانه ایران با چشم انداز ارتباطی می پردازد.

مطالعات فرهنگی و رسانه ایران

این تارنما به آخرین مباحث حوزه مطالعات فرهنگی و رسانه ایران با چشم انداز ارتباطی می پردازد.

فرهنگ در مطالعات فرهنگی

«مطالعات فرهنگی و رسانه ایران»- فرهنگ دچار تغییر شده است. ما می توانیم سه معنا را در مطالعات فرهنگی از فرهنگ درک کنیم:

  1. فرهنگ به معنای یک خصلت کلی جوامع و گروه ها است. (فهمی که تایلور از آن می گیرد: تالیور مرز انسان و حیوان را فرهنگ می داند.) تایلور فقط فهم مفرد و عامی از فرهنگ می گیرد.
  2. فرهنگ به معنای قلمروی مجازی از نمودهای انسانی است. انسان تولیدات فرهنگی دارد و مشخص است که این موارد را انسان تولید کرده است.
  3. فرهنگ به معنای معناسازی است. فرهنگ معنا تولید می کند. فرهنگ حرکتی از معنای نخبه گرایانه به معنای اتنوگرافیک از فرهنگ دارد. 
از نگاه عده ای، تمام انسان ها فرهنگ دارند و برخی می گویند که فقط عده ای خاص صاحب فرهنگ هستند. آرنولد در نقد به مفهوم فرهنگ نخبه بسیار موثر بود. از نگاه او فرهنگ امری مستقل نیست بلکه به موارد دیگر وابسته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.