مطالعات فرهنگی و رسانه ایران

این تارنما به آخرین مباحث حوزه مطالعات فرهنگی و رسانه ایران با چشم انداز ارتباطی می پردازد.

مطالعات فرهنگی و رسانه ایران

این تارنما به آخرین مباحث حوزه مطالعات فرهنگی و رسانه ایران با چشم انداز ارتباطی می پردازد.

فرهنگ چیست؟

«مطالعات فرهنگی و رسانه»- واژه فرهنگ معادل واژه انگلیسی Culture است. تعاریف متعددی از واژه فرهنگ وجود دارد به طوری که تا سال 1950 کروبر و کلوکهان در حدود صد تعریف از فرهنگ جمع آوری کرده اند. (بهار، 1392: 7) با توجه به میان رشته ای بودن فرهنگ (بهار، 1392: 8) تعبیر استوارت هال در مرکز فرهنگی بیرمنگام تعریف مناسبی برای فرهنگ به نظر می رسد: فرهنگ کارهای زیسته شده ای است که مشخصه جامعه، طبقه یا گروه خاصی در دوره ای خاص از تاریخ است. فرهنگ شامل ایدئولوژی، عملی است که جامعه، گروه یا طبقه را قادر می سازد تا شرایط هستی خود را تجربه، تعریف و تفسیر کنند و معنای آن را درک نمایند.(بهار، 1392: 31)


برای مطالعه بیشتر می توانید از منابع زیر استفاده کنید:
کوش دنی، مفهوم فرهنگ در علوم اجتماعی، ترجمه: فریدون وحیدا، انتشارات سروش، تهران: 1389
بهار، دکتر مهری، مطالعات فرهنگی: اصول و مبانی، انتشارات سمت، تهران: 1392
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.